donderdag 30 juli 2015

Ey Raspoetin

paramaribo 26-7-15 Iemand riep “hee Raspoetin” tegen me met een grote glimlach en salueerde me. Dit gebeurd wel vaker als ik mn leren jack draag en mn zonnebril opzet, maar Rasputin vind ik wel de mooiste tot nu toe. Ik was op weg naar Alkmaar. Veel mensen hingen op hun verandas deze zondag en dus veel Hee! hoo! en Bakra! als ik voorbij fiets. Op de pier, wachtend op een bootje om me over de Suriname rivier te brengen kwamen een paar (blanke) stagiaires naast me staan, ze gingen voor een dolfijnen toer de rivier op met een bootje. Ze babbelden zenuwachtig aan 1 stuk door. Ik hield me afzijdig ik had teveel om naar te kijken, gekke visjes in de rivier bedding, een paar gieren en een naderende onweersbui. Op het moment streef ik nog geen doelen naar, als je aanbeland in andere wereld is er zoveel te zien dat ik er een beetje stil van wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten