dinsdag 8 mei 2012

Verzoenings Feestje

Het was een Druk weekend in Paramaribo.

Want er was ook nog het Verzoeningsfeest van Bouterse.

ik plaatste dit op facebook:
De heer Bouterse speelt al zijn indoctrinatie kaarten uit op zijn massale feestje (zonder echte aanleiding) van vandaag. Van de Bijbel met gebed (bid tot uw leider ) tot vuurwerk show na zijn toespraak en een fijne vergevings brassa met Brunswijk en Somohardjo tussen de theme songs en vlaggen parade door.. ik heb het allemaal gezien vandaag, En een populaire hitshow als toetje. De Jeugd vind het allemaal mooi. Ben je niet voor amnestie dan ben je tegen God, en tegen het Volk. En tegen vooruitgang van Suriname. Erg intressant om hier te zijn. Het wordt duidelijk bij gesprekken achteraf dat de jeugd vaak niks weet en/of interesseert (75% is jong in Suriname) , de oudere generatie is machteloos. Ik voel me als solo bakra een beetje bekeken tussen de massa tijdens "Baas" zijn toespraak. Er komt ook nog een leuk stukje NL koningshuis sketch in voor ook. wow. En Oh ja een werkelijk eindeloze "Bridge over Troubled waters" met veel halleluja;s is een kunst stukje om van te smullen, southpark is er niks bij.. hulde voor de kitsch en grote woorden ik heb echt genoten van een dictatuur in the making. zo onwerkelijk, hoe tragisch ook.

Van een dictatuur zal het denk ik niet zo snel komen, maar het ontbreekt voornamelijk aan een goed alternatief. http://www.waterkant.net/suriname/2012/05/06/bouterse-verzoening-moet-bij-jezelf-beginnen/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten